Nie

Posted: júl 24, 2015 in Všehochuť
Značky:,

“Nie”, je slovo, ktoré väčšina ľudí vníma negatívne, pretože v nich automaticky vyvoláva zápor.

Je to však naozaj tak? Povedal by som, že vo veľa veciach mi toto slovo uľahčuje život.

A dokáže aj tebe.nie_mark_legend

Možno si spomenieš na film “Yes man”, kde hlavnú úlohu stvárnil Jim Carrey. Bol to síce opačný prípad, ale je v ňom veľa súvislostí s touto témou

Prišiel som totiž na jednu veľmi zásadnú vec, že vyhovieť každému vo všetkom sa niekedy nevypláca. V minulosti som bol taký, že som sa snažil vyjsť v ústrety v každom ohľade. Nedokázal som povedať “NIE”. Priznám sa, bol som sprostý a veľakrát som na to aj doplatil.

V snahe potešiť toho druhého som si mnohokrát dokázal na seba ušiť peknú búdu. Zistil som, že robiť veci nie úplne z vlastného presvedčenia medziľudským vzťahom skôr ublížia ako pomôžu. Viem, že veľa ľudí má potrebu byť “potrebný”, ale niekedy znie je lepšie elegantné nie, než jednoznačné áno.

Možno je to tým, že pracujem v službách, kde je neustále omieľané “náš zákazník, náš pán”, alebo “nie, neexistuje”. Avšak nie je to vždy tak. Tí, ktorí ma poznajú vedia, že keď môžem, tak vždy veľmi rád pomôžem. No i v tomto treba mať limit a odhad, aby z toho nevznikli zbytočné motanice. Je potrebné byť za každých okolností pánom danej situácie a nedovoliť aby to človeku prerástlo cez hlavu.

To neznamená, že máš toho druhého hneď odpálkovať, no namiesto neuváženého pritakávania skús použiť slová ako “preverím, premyslím si, zistím aké sú možnosti, pozriem sa do diára atď.”, a ak to naozaj nie je možné, tak sa neboj povedať NIE.

Ver mi, že v očiach ostatných ľudí sa ti podarí stúpnuť a nebudú ťa mať za blbečka, ktorý na všetko prikývne a skáče ako oni pískajú. Začnú si ťa viac vážiť a ak nie, tak aspoň zistíš, že už sa nimi nemusíš viac zaoberať.

Je to možno v niektorých veciach paradoxné, ale žiaľ tak to funguje. Zvykneme hovoriť a robiť veci veci v snahe zapáčiť sa iným. Tým však strácame to najdôležitejšie – vlastnú identitu.

A z toho v žiadnom prípade nevlhnú ženám nohavičky.

Pridaj komentár

