Zlomený väz

Posted: november 11, 2013 in Vzťahy & sex
Značky:, , , , , ,

Neviem ako často sem chodíš, no ak už čítaš tieto riadky, tak s tým neprestávaj, pretože je to dôležité.

Zlomený väz. Hrôzostrašné zranenie, ktoré častokrát končí smrteľne. V tomto článku však slúži ako obrazné pomenovanie pre jav, ktorý mnohým ľuďom “zlomil väz”. Neprežili totiž prechod zo zamilovanosti do vzťahu.

zlomeny_vaz_Mark_LegendVzťah nie je len o sexe a chodení do kina, ako si možno podaktorí naivne myslia. Aj keď sa musím priznať, že doteraz som s priateľkou ešte v kine nebol, ale…

Vzťah nie sú ani sánky, kde jeden ťahá a druhý sa len vezie.

Každý človek v sebe pestuje určité nároky, požiadavky, štandardy a predstavy o tom, aký by mal byť jeho partner. To je síce všetko pekné a v poriadku, ale položil si už niekto v tejto súvislosti otázku – som schopný aj niečo dať, alebo len brať?

Alfou a omegou v tejto súvislosti je podľa môjho názoru vzájomná príťažlivosť.

A nielen na začiatku, lebo vtedy sa ide snahou pretrhnúť každý. A skončí to akonáhle zistí, že jej nevadilo, keď si pred ňou prvýkrát nahlas prdol.

Keby sme si rozmenili príťažlivosť na drobné, vyšlo by nám, že väčšina žien by súhlasila s kombináciou muža, ktorý by bol asi takýto: v spoločnosti Alain Delon, v kuchyni Jamie Oliver a v spálni Robert Rosenberg. V opačnom garde by sa s veľkou určitosťou jednalo o čosi podobné, ale momentálne ma nenapadá meno žiadnej vychytenej gazdinky, alebo že by Jenna Jameson?

Ak by sa ma niekto spýtal, čo podľa mňa robí muža príťažlivým, odpovedal by som mu to, že vie byť mužom. Slobodným, no zároveň zaviazaným svojimi slovami, ktoré premieňa v skutky, aby mohol naplniť svoj cieľ a robiť ľudí okolo seba šťastnými.

V prípade, že by na mňa smerovala otázka, čo ma na žene priťahuje, tak moja odpoveď by znela to, že vie byť ženou.  Dámou, za ktorú sa v spoločnosti nemusím hanbiť a tiež tou, ktorá sa nemusí hanbiť za seba, keď sme spolu sami.

Dokázať toho druhého prekvapiť aj po rokoch sa dá nazvať skutočným majstrovstvom. Samozrejme, že to myslím skôr v pozitívnom zmysle slova, ale na druhej strane tu nebudem nikomu natierať med okolo pusy (áno, patrí tam len jedno “s”) tým, že všetko bude ružové. Koniec koncov, v každej situácii je dôležitý uhol pohľadu a to, či niekto vníma pohár poloprázdny alebo poloplný.

Moji starí rodičia, nech im je zem ľahká, spolu vydržali vyše 60 rokov. Čo sa týka dĺžky manželstva, v súčasnosti už táto cifra patrí skôr do kategórie science-fiction a skôr než roky sa počítajú viac mesiace.

Viem, že mi na to mnohí povedia, že vtedy bola iná doba a podobne.

Ale v čom?

Čo sa také stalo, že sa dnes už ľudia navzájom berú viac z rozumu ako z lásky a každé piate dieťa vyrastá v rodine bez otca alebo bez mamy?

Komentáre
  1. Nedám píše:

    Myslim ze tvoja odpoved je ze ludia… Nezila som pred 60rokmi no ani ty nie, ale mozme si hadam domysliet…ako boli pred tym vychovavane deti a ako su teraz?! Ta doba sa asi v niecom naozaj zmenila nie?! Asi ty a este par inych ludi vnima ten svet inak. No ti ostatni “tie ovce” su ovplivnene dobou ktora vravi ze preco vydrzat v manzelstve?! Preco zit tak ako sa uz zilo? Preco to nevyskusat, preco sa nerozviest? Nelogicke vsak? No ludstvo sa meni, vyvija (raz k dobru, raz k zlu, ale zas co je dobre a co zle? Ako to sudit?), neovplyvnime to. Dokazeme iba seba ovplyvnit a mozno par ludi okolo nas 🙂

    • marklegend píše:

      To, že sa zmenila doba vidí hádam každý. Moja otázka však je, že v čom? Aj preto som nechal tomuto článku tzv. otvorený koniec, aby sa ten, kto si ho prečíta, nad tým aspoň nachvíľu zamyslel. Napokon odpoveďou môže byť aj pesnička od Inekafe – Prečo je to tak? Ďakujem za tvoj komentár, možno poslúži ako námet k ďalšiemu článku. 😉

Pridaj komentár

