Hity mého mládí

Posted: november 1, 2013 in Hudba
Značky:, , , , , , , , , , , , ,

Dnešný deň bol pre mňa po čase konečne opäť voľnejší a ani neviem ako mi to napadlo, začal som sa hrabať v mojej bohatej zbierke cdčiek.

Pohltilo ma to až do takej miery, že som strávil niekoľko hodín pri reprákoch a nostalgicky, ale hlavne s úsmevom na tvári som spomínal na časy, keď sme boli malí “pankáči” a ten, kto nemal na gatiach pripnutú reťaz bol pre nás mäkkýš.

Dosky, ktoré mám na mysli sú síce staršie 10 a viac rokov, no pod pojmom “hity mého mládi” si hneď nevybavuj Elán a Michala Davida, lebo sa urazím.

Preto som sa to, na čom som si toho času ulietaval rozhodol prezentovať v tomto článku. Zároveň pozývam všetkých odvážlivcov na krátku cestu v hudobnom čase, kde sa spolu vrátime o pár rokov späť, do obdobia, keď ešte v telke bežala Deka, Medúza a Eso a o YouTube ešte nebolo ani chýru, ani slychu.

Namiešal som nasledovný koktejl z pesničiek, ktoré sa pred vyše desaťročím vyhrievali na čele hitparád a myslím si, že aj po rokoch sú to stále vypalovačky:

#1 blink-182 – All the small things. Táto kalifornská punk-rocková kapela je na scéne aj s prestávkami už od roku 1992. Skladba “All the small things” pochádza z albumu “Enema of the state”, ktorý bol vydaný v roku 1999.

#2 Sum 41 – In too deep. Hudba strapatých kanaďanov ma chytila za srdce svojou svižnosťou a štýlom použitým takmer v každom americkom filme z prostredia stredných škôl. Track sa nachádza na albume “All killer, no filler” vydaného v roku 2001.

#3 Limp Bizkit – Rollin’ (Air Raid Vehicle). K tomuto nemám čo dodať, Fred Durst a jeho červená šiltovka s logom Yankees otočená dozadu a známa tanečná kreácia s jednou rukou vo vzduchu a druhou v rozkroku. Limp Bizkit, moja dlhoročná srdcová záležitosť, ktorá neomrzí ani po dlhšom čase. Najmä album “Chocolate starfish and hotdog flavoured water”, na ktorom je možné nájsť aj tento song.

#4 Linkin Park – In the end. 13 rokov a stále mám zimomriavky. Jedinečný hlas Chestera Benningtona, do toho rapujúci Mike Shinoda, ostré gitary, kopajúce bicie, scratche a všetko spolu dokonale ladí. Táto pesnička vyšla na ich debutovom cd “Hybrid Theory”, keď sa písal rok 2000.

#5 The Offspring – The Kids Aren’t Alright. Ďalšia neskutočná pecka, ktorá dvíha človeka zo stoličky. Doska “Americana” obsahujúca aj túto skladbu je už dnes takmer legendárna. Len tak pre zaujímavosť, The Offspring existujú už takmer tri desaťročia.

#6 Crazy Town – Butterfly. Spomínam si, že keď toto fičalo v Deke, tak telka vždy dostala dostala dobré kakao, keďže volume bolo na plné gule, až sa triasli okná. Pozdravujem susedov.

#7 Wheatus – Teenage dirtbag. Usmrkaný puberťák. Táto vec vydaná v roku 2000 preslávila kapelu Wheatus asi najviac. Pravdupovediac, odvtedy som o nich veľmi nepočul, ale musím uznať, že je to vydarené a pozná to zrejme každý z mojich rovesníkov.

#8 Green Day – Boulevard of broken dreams. Klasika, ktorá nesmie chýbať a zjavne ani nepotrebuje ďalší komentár.

#9 Nickleback – How you remind me. Zrejme najznámejší song z dielne kanadskej formácie Nickleback, ktorý bol vydaný na albume Silver side up.

#10 Inekafe – Čumil. Moja srdcovka. Pamätám si, že táto pesnička vyšla veľmi na kazete “Disko výber”, ktorá bola pribalená ku keksom s rovnakým názvom a vydržal som ju počúvať dookola počas 28-hodinovej cesty autobusom do Španielska – samozrejme, že len tento track. Na tejto skupine som vyrastal a nedám na ňu v žiadnom prípade dopustiť.

Desiata pesnička v poradí bola zároveň tou, ktorá celý tento nostalgický rebríček uzatvára. Verím, že som tým niekomu aspoň čiastočne osviežil pamäť aj sluch a zaspomínal si rovnako príjemne ako ja. 

Pridaj komentár

