Záver vysielania?!

Posted: september 8, 2012 in Všehochuť
Značky:, , ,

Iste nie som jediný, ktorý si v poslednej dobe všimol ako nás televízie bombardujú všelijakými reality show. Keď sa to tak dá nazvať, lebo mne tento druh zábavného formátu príde skôr ako “mimo reality”. Doteraz som netušil, koľko máme na Slovensku šikovných farmárov a gazdiniek. Paradoxom potom je, prečo slovenské poľnohospodárstvo zaznamenáva každoročne pokles produkcie. Pes je však zakopaný inde.

Patrím k ľuďom, pre ktorých je dôležité v živote sa dobre baviť. Lenže toto mi ako sranda absolútne nepríde. Naopak mi je skôr ľúto tých ľudí, ktorí vymenili svoju dôstojnosť za “tučný” honorár, pocit falošnej slávy a za to, že sa o nich bude pár mesiacov písať v bulvárnych plátkoch a s trochou šťastia sa sem-tam objavia aj na titulke. A ľúto mi je aj tých, ktorí sa podieľajú na celej tvorbe, lebo pre mňa je to len obyčajný hyenizmus a parazitovanie na ľuďoch, ktorím možno nebolo dopriate toľko rozumu, ale stále sú to ľudia. Ale to samozrejme nikomu nevadí, hlavne, že people metre ukazujú vysoké čísla a zodpovední na Kolibe, či v Záhorskej Bystrici si uznanlivo tľapkajú po pleci. V neposlednom rade treba spomenúť tých “najdôležitejších” – divákov, ktorí toto celé žerú aj s navijakom. Nie je výnimkou, že sa to často krát predmetom ich rozhovorov cestou do práce, pri káve, na obede, po súloži (hardcore). Takže ak sa vás niekto raz miesto “ako sa máš?” opýta “kto vypadol včera z Farmy?”, tak to skúste rozdýchať. Taký je odraz doby a obraz tohto národa. Ľudí totiž baví smiať sa na sprostosti iných a hlavne na ich nešťastí. Nie je výnimkou, že tieto skvosty sú sledované aj očami najmenších divákov, ktoré im dajú určite dobrý základ do života, najmä v tom, ako ostrihať ovcu alebo nepomočiť posteľné prádlo na exotickej dovolenke. Vysiela sa to samozrejme v prime time, čiže v hlavnom vysielacom čase a úžasné na tom je to, že to pritiahne do obývačky celú rodinu, čo doteraz bývalo v niektorých prípadoch len na Vianoce, takže klobúk dole. Tieto formáty síce nepochádzajú z našej produkcie, no práva na ne určite nestáli lacný peňáz. Pomenovanie televízny KANÁL je v tomto prípade na mieste, pretože z niektorých kanálov okrem sračiek vážne nič iné nevylezie. Ešteže chodí na STV2 Živá panoráma. Len bohvie dokedy, keďže nás čaká zvyšovanie koncesionárskych poplatkov. Možno by to bolo na mieste, keby súbežne s tým rástla úroveň vysielania verejnoprávnej televízie.

Rozlúčili sme sa s priamymi prenosmi STV zo zápasov kvalifikácie na MS vo futbale 2014 a tak som včerajší zápas s Litvou pozeral na streame litovskej televízie, kde ma komentátor bavil vyslovovaním mien niektorých našich hráčov, napr. “Škrtelas, Hamšíkas, Bakošas, Stochas…” čo znelo jak keby tam hrali postavy z gréckej mytológie. Každopádne som plný očakávania, čo ďalšie nás čaká. Netreba chodiť ďaleko, stačí sa pozrieť na Čechov, samozrejme, aj oni majú svoje muchy, ale čo sa týka športových prenosov, komentovania, sú ďaleko pred nami. Jediným svetlým zjavom na našej scéne, týkajúce sa športu, je Digi Sport, ktorá je na našom trhu krátko, ale za ten čas si stihla získať kopec fanúšikov a ja som medzi nimi.

Nemám potrebu nikoho ovplyvňovať, ani zakazovať niekomu niečo. Každý by sa mal rozhodovať na základe svojho vlastného výberu, len mi to tak nepripadá a ľudia myslia skôr masovo, čo je možno chyba. Do kategórie Ezopove bájky sa toto dá zaradiť asi ťažko, ale neurazím sa, ak sa nad tým aspoň trošku zamyslíte.

Pridaj komentár

